Tuesday 31 October 2017

Pertimbangan apabila menggunakan essential oil


Apa yang perlu dipertimbangkan apabila membeli essential oils untuk anak anda dengan autisme

Kualiti adalah satu pertimbangan kunci untuk dibuat apabila membeli dan menentukan minyak yang penting adalah terbaik untuk autism. Jika minyak adalah kualiti yang rendah, anda mungkin tidak dapat mendapatkan hasil yang optimum. Pengilang mungkin mengatakan mereka menawarkan produk berkualiti dengan stamping dunia "murni" pada label mereka. Bagaimanapun, ini tidak semestinya bermaksud bahawa minyak itu sendiri adalah kualiti yang baik. Juga, kerana essential oils biasanya tidak terkawal, beberapa pengilang pergi sejauh yang mendakwa bahawa produk mereka adalah "organik" walaupun mereka tidak.

Beberapa pengilang menggunakan bahan kimia apabila mengekstrak essential oil dari tumbuhan, justeru membuat minyak tidak bersih mahupun organik. Seperti itu, sebelum membeli dan menggunakan jenama tertentu dan jenis minyak penting, ia adalah penting untuk anda mengambil pandangan yang lebih dekat dengan cara ia diekstrak. Ini akan membantu anda menentukan jika tuntutan pengilang adalah benar. Selain itu, anda harus mengelakkan apa-apa yang mengatakan " wangian " atau " perfume."

Essential oils yang dianggap 100 % pure dan terapeutik-gred yang diekstrak dari tumbuhan, bunga, pokok, akar, dan biji di antara orang lain menggunakan rendah, memperlahankan wap berperingkat (bagi non-limau essential oils) atau sejuk penyet (untuk minyak limau untuk mengekalkan kualiti mereka) . Bergantung kepada produk dan syarikat, pure essential oil extracts dapat 50 hingga 200 kali lebih pekat dari sumber asal mereka.

Minyak tunggal boleh menjadi bersama untuk mencipta jenis minyak yang lain atau untuk meningkatkan kesan mereka. Bagaimanapun, mereka harus teradun bersama dengan betul untuk memastikan bahawa mereka berkesan, lebih selamat, dan lebih mudah digunakan.


Ummi Nurul

Facebook: Nurul Khairun Naim
Instagram: nurulkhairunnaim/ theoillady

WhatsApp: +60194092941

No comments:

Post a Comment