Monday 23 October 2017

Research on Lemon Essential Oil

Sumber: Dr.Axe

Kajian tentang lemon essential oil

Pada masa saya menulis artikel ini, terdapat 519 kajian saintifik merujuk kepada essential oils. Rahsia kepada kejayaan lemon muncul untuk menjadi d-limonene, kanser yang kuat memerangi antioksida.

Beberapa laporan walaupun speculate minyak lemon yang mengandungi sehingga 70 % d-limonene! Ini tidak hairanlah ilmu itu dengan cepat menangkap sehingga 1,000 tahun penggunaan terapeutik dan akhirnya mengesahkan banyak pelbagai pelbagai medical aplikasi of essential oil essential oil.

Satu lagi perkara penting untuk nota, lemon essential oil datang dari dingin-menekan yang lemon dan bukan buah dalaman. Yang adalah bahagian paling padat nutrien dari lemon yang dalam dari segi lemak lemak.

Kajian telah diterbitkan lepas ini bulan mac yang dinilai bagaimana aromaterapi lemon mempengaruhi wanita mengandung semasa pertandingan loya dan muntah.

Astoundingly, dari 100 wanita yang mengambil bahagian dalam kajian, laporan gejala dramatis penurunan hanya selepas 2 hari berbanding dengan placebo group. Selepas 4 hari essential oil group mengalami purata 33 % penurunan dalam loya dan muntah!

Mengenai minyak lemon supplementation, penyelidik dari central food teknologi institut penyelidikan di india mengambil lihat bagaimana geraniol (yang yang kuat ditemui dalam lemon) boleh membantu songsang diabetes neuropathy.

Ia ditemui bahawa kerosakan saraf sciatic yang telah menurun oleh minyak lemon (geraniol) supplementation. Fungsi menarik, fungsi selular juga telah dipulihkan semasa kajian 8 minggu, yang mencadangkan bahawa penggunaan minyak essential lemon biasa boleh membantu mampu kedai tenaga kami dan memainkan peranan dalam mencegah penyakit, jantung batin dan penuaan pramatang.

Jika ini tidak cukup, penyelidik turut melihat bahawa habis kadar dopamina semakin meningkat yang membantu orang ramai mengatasi addictions dan bertambah baik untuk melawan kemurungan.

Dan mari kita tidak lupa tentang pembersihan dan perlindungan makanan. Dalam kajian yang dilakukan oleh jabatan pertanian amerika syarikat, ia telah diketahui bahawa dengan menambah minyak lemon essential untuk makanan itu dilindungi makanan terhadap manusia pathogens seperti e. Coli dan salmonella. Yang lain adalah sebab mengapa lemon essential oil adalah yang yang lebih bersih.

Akhir sekali, minyak lemon untuk kesihatan kulit juga adalah kajian dan popular hari ini. Lemon essential oil untuk manfaat kulit boleh termasuk mengurangkan jerawat, menggemokkan kulit rosak dan hydrating kulit. Gunakan minyak lemon pada kulit dengan baking soda atau dengan madu mentah sebagai natural homemade face facewash cleanser.

Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang manfaat kesihatan yang luar biasa dari essential oils, lihat ini bebas dr. kapak ' s guide untuk essential oils.



Ummi Nurul

Facebook: Nurul Khairun Naim
Instagram: nurulkhairunnaim/ theoillady

WhatsApp: +60194092941

No comments:

Post a Comment