Tuesday 15 October 2019

My Amazing Super Power


Teks: Nurul Khairun Naim
Foto: Telegram


Mendidik dan menanam minat membaca dikalangan kanak-kanak adalah sangat penting. Ini merupakan asas kepada perkembangan perkara-perkara lain. Kali ini umi ingin kongsikan sebuah buku cerita kanak-kanak yang sangat digemari oleh anak-anak umi. Tajuknya My Amazing Super Power.

Anak-anak umi kesemuanya lelaki. Hendak memilih bahan bacaan yang sesuai dengan minat dan kecenderungan mereka amatlah sukar. Namun dengan buku ini persepsi itu berubah sama sekali. Bukan sekadar minta dibaca sebelum tidur, bahkan asal ternampak sahaja buku ini akan mereka minta bacakan. Bila ditanyakan mahu jadi apa? Muhammad mahupun Yusuf akan menyatakan mereka mahu jadi Superpower EEE..man. Walaupun mereka belum lagi memahami dengan mendalam tentang iman sebagai pendiding diri, namun konsep iman yang digambarkan melalui watak EEman boleh dijadikan model terbaik dalam mendidik anak-anak mengenal akidah dan Islam.

Selain itu, buku ini juga mendidik diri tentang 'self control' melalui menerapan iman. Konsep yang mudah dilihat lebih mudah difahami oleh kanak-kanak. Jadi buku ini bantu kanak-kanak untuk sedar dan faham bahawasanya ada sesuatu yang heat dalam diri mereka iaitu EEMAN.





Jika mahu dapatkan buku ini boleh ke Facebook Page Pumpkin Baby House

Facebook page: Pumpkin Baby House
Instagram: pumpkinbabyhouse


Harga bagi buku soft cover RM 14
Harga bagi buku hard cover RM 20


Nurul Khairun Naim
WhatsApp: +60194092941
Facebook: Nurul Khairun Naim
Instagram: nurulkhairunnaim@ theoillady

No comments:

Post a Comment