Thursday 17 October 2019

Rawatan untuk rambut gugur

Teks: Nurul Khairun Naim
Foto: Google

Sejak selepas bersalin, umi mengalami keguguran rambut yang sangat teruk. Melalui pembacaan dan juga kelas kesihatan yang umi ikuti, ini merupakan tanda-tanda ketidaksimbangan hormon. Selepas bersalin, Progesteron akan berada sangat rendah dan Estrogen akan berada pada paras yang tinggi. 

Progesteron ini adalah hormon cantik. Jika hormon cantik ini berkurang maka pelbagai isu berkaitan kecantikan akan dihadapi oleh wanita seperti rambut gugur, kulit kusam, badan terasa mengelebeh dan lain-lain lagi. Semua wanita akan mempunyai symptom-simptom ini jika mempunyai masalah ketidakseimbangan hormon.

Pada kali ini umi akan berkongsi cara bagaimana umi lakukan untuk mengawal rambut gugur menggunakan produk bebas bahan kimia berat. Umi gunakan shampoo Copiba Vanilla daripada Young Living. Kemudian umi titiskan Minyak Essential Rosemary dalam shampoo tersebut dan bilas dua kali. Hasilnya memang memberansangkan. Rambut gugur berkurangan dengan serta merta. Young Living mempunyai dua jenis shampoo. Satu lagi adalah shampoo lavender. 

Jika kulit kepala anda jenis kering, shampoo lavender adalah lebih sesuai untuk memberi kelembapan kepada kulit kepala. Shampoo Copaiba Vanilla lebih kepada kulit kepala berkelemumur dan jenis berminyak. 

Kedua-dua jenis shampoo ini turut mempunyai 'conditioner'. 'Conditioner' digunakan untuk merawat rambut. Sama seperti shampoo jika rambut kering, boleh gunakan shampoo lavender. Jika rambut jenis berminyak boleh gunakan shampoo copiba vanilla.

Anda boleh bawa shampoo dan 'conditioner' ini ke spa rambut jika anda suka dapatkan rawatan rambut. Umi pun suka juga. Zaman belajar dulu suka dapatkan rawatan rambut. Tetapi masa itu belum ada ilmu tentang bahaya produk-produk yang tinggi bahan kimia. Sekarang sudah ada kesedaran dan ilmu tentang produk bebas bahan kimia berat dan rentulah umi mimilih yang terbaik sahaja. 



Harga retail untuk produk penjagaan rambut Young Living

Copiba Vanilla Conditioner 295ml  RM 137.50
Copiba Vanilla Shampoo 295ml RM 137.50
Lavender Mint Daily Conditioner 295ml RM 120
Lavender Mint Shampoo 295ml RM 120 

Harga ahli untuk produk penjagaan rambut Young Living

Copiba Vanilla Conditioner 295ml  RM 104.50
Copiba Vanilla Shampoo 295ml RM 104.50
Lavender Mint Daily Conditioner 295ml RM 91.50
Lavender Mint Shampoo 295ml RM 91.50

Bagaimana untuk membeli dengan harga ahli?
Mengapa umi guna Minyak Essential Rosmary?
Apakah kelebihan Minyak Essential yang ada dalam shampoo ini?
dan sebarang pertanyaan boleh hubungi umi.

Nurul Khairun Naim
WhatsApp: +60194092941
Facebook: Nurul Khairun Naim
Instagram: nurulkhairunnaim @ theoillady



No comments:

Post a Comment